Визнаний світом метод боротьби зі слизькими та засніженими дорогами

Опубліковано Прес-служба на

А ви знали, що тротуари з підігрівом в Ісландії з’явилися ще в 90-х роках минулого століття? Автоматичну опалювальну систему, яка працює за допомогою електронного терморегулятора з датчиками вологості, встановлювали де завгодно : на проїжджих частинах, автобусних зупинках, залізничних платформах, тощо. Принцип роботи досить простий : коли починає падати сніг, спрацьовують датчики і починається процес обігріву.
Припущення, що на тротуарі сидітимуть бродячі коти та собаки не виправдалося – покриття на дотик не гаряче, до того ж не завдає ніякої шкоди навколишньому середовищу. На сьогоднішній день цей метод боротьби зі снігом та кригою є найбільш популярним у США, Канаді, Японії, Фінляндії та інших країнах Скандинавії.

Застосовують підігрів також і для убезпечення велодоріжок. Для полегшення життя велосипедистів, експериментальний проект зі встановлення цієї системи запустили в семи різних Нідерландських провінціях. Температура покриття там не опускається нижче 5 градусів за Цельсієм, що дозволяє без особливих зусиль дістатися потрібного місця.

Восени 2011 року першим містом України, де встановили підігрів тротуару, став Тернопіль. Городяни були вдячні міському голові за те, що той виконав свою передвиборчу обіцянку і проклав майже метрову завширшки смугу підігріву на одній із найнебезпечніших ділянок міста.

  

Бюджету Тернополя 120 метрів безпеки коштували більше 210 тисяч гривень.

 

У 2012 році такий метод боротьби зі слизькими тротуарами замовляли власники деяких приватних структур в Івано-Франківську, які бажали убезпечити площу перед входом до свого магазину, готелю, тощо.
20 січня цього року комунальна корпорація “Київавтодор” оголосила про намір облаштувати гідроізоляцію дороги із застосуванням електричного обігріву на Одеській площі.

“Цю технологію можна застосовувати не тільки для обігріву доріг і тротуарів, а й майданчиків перед входом до лікарні та інших громадських будівель. Нововведення допоможе скоротити використання солі на дорогах, яка шкодить довкіллю. Опалювальні дорожні системи зовсім не обов’язково вводити скрізь, швидше, на певних відрізках доріг. Наприклад, на особливо вузьких доріжках або в переходах під мостами, куди снігоприбиральні машини дістатися не можуть!”, – наголошує директор фірми-розробника нової технології “Easypath” Йоб ван Рукл.

 

Тим часом у Дніпрі ситуація з очищенням внутрішньоквартальних доріг і тротуарів критична. І причини, які називають місцеві чиновники, на нашу думку, є лише додатковими аргументами необхідності встановлення такої системи.

По-перше, за рік зі штату комунальних підприємств звільнилися 650 двірників, в цілому ж не заповнено 1650 ставок. Та як зазначають комунальники, ще 10 років тому в Дніпрі було більше 2 тисяч двірників, і вже тоді їх бракувало. Наразі працюють 845 – тобто ситуація ще гірша. Потрібно розуміти, що найближчим часом, як і два роки тому, напливу нових охочих попрацювати у цій сфері не буде. Не піде у цю професію в майбутньому, ясна річ, і молодь.

По-друге, міська влада має намір прибирати дороги і тротуари від снігу за допомогою нової техніки, яку планують закупити вже найближчим часом. В цілому очікується прийняти у власність близько 25 машин.
Ми ж вважаємо, що до вирішення проблеми потрібно підходити з різних сторін і за допомогою різних методів, особливо якщо витрати майже однакові. Досвід провідних країн показує : автоматизація праці – це не просто заміна людей машинами, а комплекс різних видів взаємодії, який створює максимально продуктивний рівень обслуговування. 

Окрім того, прибирання тротуарів у центрі міста покладають на власників магазинів і підприємств. Однак не дивлячись на те, що за невиконання своїх зобов’язань підприємців штрафують, вони зовсім не збираються почати наводити біля себе лад.

Саме тому, дослідивши та проаналізувавши питання з різних сторін, ГО “Інститут реформ та інновацій” пропонує органам місцевого самоврядування замислитися над ідеєю впровадження у Дніпрі системи обігріву тротуарів. Але з деякими умовами :
а) потрібно врахувати досвід Тернополя : встановити контроль за виконанням робіт та закупити якісний дріт від перевіреного виробника
б) прислухатися до слів закордонних виробників і ввести систему точково – тільки в найбільш небезпечних місцях (спуски/підйоми, круті повороти), бажано біля навчальних та медичних закладів, у місцях найбільшого скупчення людей, де суміш для посипання не допомагає, тощо.

Категорії: ГОЛОВНЕ

%d блогерам подобається це: